Growth hacking – fremtidens markedsføring?

Growth hacking er fremtidens markedsføring, og jeg vil nå forklare hvorfor det er viktig og drive med denne type markedsføring fremfor den tradisjonelle type markedsøfring vi driver med i dag.  Vi alle har brukt Google sin søkemotor for å søke opp et eller annet, enten det er hvor det er best å bo når man skal på lang weekend i London, eller hvor man kan få tak i en Iphone. Som du kanskje har lagt merke til er de 2-3 første sidene som kommer opp annonser fra ulike organisasjoner. Dette er annonser som organisasjonene selv betaler for. De kjøper seg annonseplasser basert på ulike søkeord de ønsker å gjennkjennes med. For hvert eneste klikk disse annonsene får, må de gjeldende organisasjonene betale Google en viss sum for å kunne «havne først». Denne prisen er i dag satt skyhøyt. I dag kan det koste opp i mot 1700,- kroner for annonsene per klikk for organisasjonene. Denne prisen varierer selvsagt i forhold til hvilken annonse det er snakk om, men like vel … Fortsett å lese Growth hacking – fremtidens markedsføring?